2012. május 30.

Teszt - Lush Big sampon és Jungle hajkondicionáló

Mindkét terméket egy hónapja használom, 5-6 naponta mosok velük hajat, jöjjenek a tapasztalataim!
A Big sampont jó régóta nézegettem, magyar és külföldi blogokon olvastam róla, sokan dicsérik, mások viszont nem annyira rajonganak érte. Amikor legutóbb Budapesten jártam, élőben is megnéztem, megszaglásztam és hazahoztam. 


A nagyobb kiszerelést választottam, ami 330 g sampont tartalmaz. A jól ismert Lush design: fekete műanyag  (újrahasznosított) doboz, amikből ha visszaviszünk 5 darabot, akkor ajándékot kapunk. A doboznak csavaros fedele van, jól zár, viszont hajmosásnál kicsit körülményesebb kinyitni, mint egy pattintós kupakú flakont; mindig attól félek, hogy elejtem és kiborul az egész.

Azt ígérik a Lush honlapján, hogy ettől a sampontól a haj fénylő, selymes és igazán dús lesz. Egy olyan sampon, ami semmi eddigi samponhoz nem hasonlítható.
Az tény, hogy már az állaga is más, mint a megszokott: hígabb, fehér színű, olyan, mint a tejbegríz :) 50%-a tengeri só, ezen kívül hajpuhító hínárt, friss lime levet, extra szűz olíva, neroli, mandarin és iris olajat tartalmaz. (Van benne SLS, parfüm és benzyl benzoate is, sajnos :( ) Az illata viszont egészen rendkívüli! A citrusos illat dominál, de mögötte érződik a sós tenger is, egyedi és azonnal felismerhető, jellegzetes illata van. 
Mit tapasztaltam: A legelső, ami már az első hajmosáskor feltűnt, hogy ettől alig hullik a hajam! Soha, egyetlen samponnál nem tapasztaltam még ezt, mindig tele volt a zuhanyzó lefolyó a hajszálaimmal. Ennél 1-2 szálat találtam csak. A sampon sok-sok sószemcsét tartalmaz, de ezek teljesen felolvadnak, miközben masszírozzák is a fejbőrt. Nagyon jól habzik és öblítés után olyan csikorgósan tiszta lesz a hajam, amit még szintén nem tapasztaltam korábban. Nekem nem lett tőle sem gubancos, sem durva tapintású. Hajmosáskor mindig kétszer samponozok: először a korábbi Satinique mélytisztító samponommal, majd a Biggel. Talán a harmadik használat után tűnt fel, hogy a hajam tartása sokkal jobb lett, nem mondom, hogy hűűűűű, de dús, de ha beszárítom, tartja a formáját, nem esik össze, nem lapul le. Az, hogy fényes és puha, szerintem alap elvárás minden sampontól, a Big is nagyon széppé, csillogóvá  varázsolja a hajszálakat. Egyetlen negatívumot kell említenem: ettől egy kicsit hamarabb zsírosodik a hajam, de ezt még elviselem :) Nem egy olcsó sampon, mert a nagy kiszerelés 4.650,- Ft, viszont - a legelső fotón látszik -, nem sok fogyott egy hónap alatt. Valószínűleg újraveszem, ha elfogy.
A Jungle hajkondicionáló korongot a korábbi (elfogyott) hajbalzsamom helyett használom. Kicsit tétováztam, hogyan fog működni nálam ez a kis korongocska, de szerencsére nem okozott csalódást, sőt!


55 gramm, halvány zöld színű, a tetején egy stilizált pálmalevél és egy leguán. Kakaóvajat és olyan egzotikus gyümölcsöket tartalmaz, mint avokádó, füge, banán, a golgotavirág gyümölcse, kamkvat. Ylang-ylang, ciprus és cédrus olajok illatosítják. A nedves hajamon többször végighúzom a szintén benedvesített korongot, belemasszírozom a hajszálakba, hagyom hatni néhány percig, majd lemosom. Ennyi, semmivel sem bonyolultabb használni, mint egy hagyományos balzsamot. Ami viszont kiemeli a megszokott hajápolók közül, az az illata: fás-fűszeres, buja, mint az eső utáni erdő. Észbontóan szexi illat, alig tudok betelni vele hajmosáskor. :) És ez a fantasztikus illat még napokig érződik a hajamon! Emellett nagyon finom puha, fényes, selymes lesz tőle a haj, érződik rajta, hogy nem csak a felületén hat a balzsam, hanem beépül a hajszálak belsejébe is. Abszolút kedvenc Lush termék, szerintem ebből mindig lesz itthon! (A fenti fotón látható kis fém tégelyben tárolom.) 1.290,- Ft, legalább 40-50 hajmosásra elég lesz.

Használjátok valamelyik terméket? Ha még nem, kipróbálnátok?
Monic

3 megjegyzés:

Anett írta...

Egyik terméket sem ismerem, a sampon a csomagolása miatt nálam tuti kiesett, mert a zuhanyban praktikusabb egy hagyományos flakon, meg nem is tudnám hova tenni. Viszont a hajkondícionáló korong nagyon jól hangzik, azt lehet kipróbálom majd :)

Ágihanna - Szelencetitkok írta...

Barátnőm a Lushban dolgozik, majd megkérdezem őt erről a samponról, mert felkeltetted az érdeklődésemet :]

Monic írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.