2012. augusztus 4.

Hogyan használjunk parfümöt? Tévhitek és cáfolatok

Úgy gondolom, nem túlzok, ha azt állítom, hogy a legtöbb ember - férfi-nő egyaránt - rendszeresen használ parfümöt. Van, aki hosszú évekig ugyanazt az illatot használja, s az már úgymond a "signature" illata lesz. Mások szeretik váltogatni a parfümöket az évszak, az időjárás, a napszak, az alkalom vagy egyszerűen csak a hangulatuk szerint. 
Bevallom, majd tíz évig szinte csak egy parfümöt használtam, teljesen hozzám nőtt ez az illat, sok-sok dicséretet is kaptam rá. Aztán egyszer elfogyott és valami miatt nem vettem újra, inkább kipróbáltam más illatokat. Tavaly, mintegy nosztalgiából, vásároltam a régi parfümömből egy kis üveggel (Clinique Happy), de vagy én változtam, vagy az összetevőkben módosítottak valamit, mert nem működünk együtt: most is tetszik az illat, de nap mint nap már nem tudnám viselni. Így félreraktam, később újra próbálkozom vele.

A legtöbben - köztük én is - úgy gondolják, hogy a parfüm leginkább a testünk pulzáló pontjain érvényesül, mint a csukló és a fül mögötti terület. 
Nos, eddig én is így használtam az illatokat. Pedig a csuklónk belső felén a bőr egy kicsit savas/savanyú lehet, ami miatt más lesz az illat. Ezen kívül a csuklónkon órát, karkötőt hordunk, ez a testrészünk gyakran érintkezik az asztal lapjával, az egérpaddal, a szék karfájával és így a kedvenc parfümünk illata akár kellemetlenné is válhat. A fül mögötti területen lévő mirigyek miatt pedig a bőr olajos szagú lesz, ami szintén torzítja a parfüm illatát.

Ezért inkább a felkarunkra és a nyakunkra fújjunk kedvenc illatunkból. A parfüm így egész nap körülleng bennünket.

Fújjunk egy illatfelhőt a levegőbe, majd sétáljunk át rajta. 
Ez a technika akkor működik jól, ha nagyon nehéz, erőteljes parfümöt használunk (pl. Thierry Mugler Angel). Egyébként szerintem felesleges pocsékolnunk a levegőbe fújkálással. :)

A parfümöt ne használjuk ruhán, mert csak bőrrel érintkezve lesz igazán tökéletes. 
Biztosan Ti is jártatok már úgy, hogy egy sálon még hónapok múlva is éreztétek a parfümötök illatát. Épp ezért nyugodtan használhatjuk az illatokat a ruhánkra fújva, főleg, ha az vászon, pamut vagy gyapjú. (A selyem károsodhat!) Ha kabátot viselünk, akkor a hajtóka alá vagy egy zsebkendőre cseppentsünk a parfümből, amit aztán a belső zsebbe tehetünk. A ruhára fújás előnye, hogy az illat lassabban bontakozik ki, így az összetettebb, mélyebb illatú parfümök egyes jegyeit tovább élvezhetjük. Arra azért vigyázzunk, hogy bizonyos parfümök színesek és foltot hagyhatnak! 

A hajunkra is permetezhetjük a parfümöt.
Már hajparfümöket is lehet kapni, nem egy divatház dobott a piacra ilyen terméket (Tom Ford, Chanel), ezek az eladások növelésén kívül szerintem teljesen feleslegesek. Ha mindenképp azt szeretnénk, hogy a hajunk is illatozzon, akkor inkább a hajkefére vagy a nyakszirtre fújjunk egy keveset. Ugyanazt a hatást lehet elérni ezzel a módszerrel, mint a méregdrága hajparfümmel, a megmaradt pénzünket pedig elkölthetjük újabb illatokra. :)

Ne dörzsöljük össze a csuklóinkat, miután parfümöt fújtunk rájuk, mert összetörjük az illatmolekulákat.
Ezt eddig én is így tudtam. :) Az illatmolekulák szerencsére nem ennyire sérülékenyek, viszont ez a legjobb módszer arra, hogy egy új parfümnél a fejjegyen túl a szívjegyet is megillatoljuk. A csuklónk összedörzsölésével ugyanis hő szabadul fel és ettől a fejjegy illékonyabb alkotóelemei gyorsabban elpárolognak, nem kell várnunk 10-30 percig. Én is jártam már úgy, hogy egy új parfümnél a fejjegy nagyon tetszett, meg is vettem a terméket, de aztán rövid időn belül el is ajándékoztam, mert a szívjegy már egyáltalán nem volt annyira finom.
Ha sok ember vesz körül benneteket (munkahelyen, suliban) vagy nagyon meleg van, akkor más trükköket kell alkalmaznunk.
A parfümöt a vádlinkra fújjuk! (Ne a térdhajlatba!) Az illat lassan száll felfelé, így az emberek csak kis mennyiségben érzik majd, ahelyett, hogy sokkolnánk őket. :) A nyári forróságban is sokkal kellemesebb így viselni egy parfümöt, nem lesz fojtogató.
Romantikus légyottokhoz fújjunk a köldökünkbe vagy a mellünk alá a parfümből, a hatás garantált lesz! ;)

Az illatok képesek megváltoztatni a hangulatunkat, felerősítik vagy épp tompítják a személyiségünket, befolyásolhatják a körülöttünk élőket. Egy jól megválasztott parfüm növeli az önbizalmunkat, segít kibontakoztatni a nőiességünket. Csupán egyetlen dologra kell nagyon figyelnünk: a mértékletességre. 
Mert a kevesebb mindig több. :)

Melyik a kedvenc parfümötök? Megtaláltátok már az igazit? Egyetlen illatot használtok vagy többféle közül válogattok reggel?
Monic



3 megjegyzés:

Monika írta...

Nekem a Versace Bright Crystal a kedvencem... :)

Kemiviki írta...

Én megtaláltam az igazit, már jó pár éve a Mexx - Fly High-t nevű parfümjét használom. Hozzám nőtt teljesen olyan én illatú:)
Viszont ezzel a ruhára ne fújjunk parfümöt dologgal megjártam:) Párom parfümjéből fújtam a párnámra, és a frissen mosott hajam másnap reggelre bevette az illatát, nem volt tolakodó, csak kellemes. Azóta ha valami nagy összejövetel vagy ünnep előtt hajat mosok mindig fújok a párnára egy keveset a parfümömből, és másnap nem tolakodóan de ott az illat rajtam:)

Névtelen írta...

Ez nagyon klassz poszt, sok okosságot megtudtam belőle! Köszi.