2012. március 21.

Hajápolás

Ha megkérdeznétek, mire vagyok a legbüszkébb magamon, azonnal rávágnám, hogy a hajamra: dús, fényes, szexisen hullámos... szeretném, ha ilyen lenne. Valójában vékony szálú, seszínű, gyorsan zsírosodó és lelapuló valami van a fejemen, amit hajnak neveznek. :D De gondolom, sokan vagytok, akik hasonlóan "szerencsések" hajzatilag. Igazából tavaly ősz végén lett tele a pöttyös napozóm, amikor bejöttek a párás, hideg idők: a hajam botrányosan nézett ki mindenféle csoda-hajformázó, hajvasalás, beszárítás ellenére. Hirtelen felindulásból úgy döntöttem, nem érdekel, mennyire retro vagy nem, nekem volumennövelő dauer kell! És lett, s vele együtt nyugodtabban induló reggelek. :) 
De akkor nézzük részletesen, miket használok hajápoláshoz.
A Satinique termékcsaládot kb. két éve használom. Előtte nagyon sokféle sampont és balzsamot kipróbáltam, hajdúsítóst, fényesítőst, csillámosítóst...:) de egyik sem hagyott maradandó élményt bennem. A Satinique-nél is először a hajdúsító sampont és balzsamot kezdtem el használni, ami a dúsításban megállta a helyét, a gyors zsírosodással azonban nem tudott megbirkózni. Így váltottam a mélytisztító samponra (a balzsam maradt), és láss csodát! Azóta elég hetente hajat mosnom (igen, hetente egyszer!). A nevében is benne van, hogy a hajszálak mélyéből is kitakarítja a lerakódott szennyeződéseket, nem csak felületi tisztítást végez. 
(Mielőtt közbotránkozást váltok ki a heti egyszeri hajmosásommal, hozzáteszem, hogy ha szükséges - mert leizzadtam, poros helyen voltam, ételszagú lett - sűrűbben is hajat mosok. :))
A dauer (és hozzá a hajfestés az ősz hajszálak miatt) azért az én hajamat is megviselte, ezt az intenzív regeneráló hajpakolás hozta helyre. Ismét egy wow! érzés. Már az első használat után a hajam puha és fényes lett, nyoma sem maradt a kiszáradt hajvégeknek. (Most egyelőre félre is tettem a dúsítós balzsamot.)
A fotón a negyedik termék egy magasfényű szérum. Ceramidot tartalmaz (mint a mélytisztító sampon), gyors segítség a fakó, töredezett hajvégeknek, hajszálaknak. Mostanában erre is nagyon ritkán van szükségem, szerencsére. :)
A sampon 300 ml-es, ez a mennyiség nekem és a férjemnek fél évre elegendő. Nagyon kevés kell belőle; én kétszer mosom meg a hajam, először nem habzik annyira, de a második kis adaggal már nagyon klasszul át lehet "gyömöszölni" a hajszálakat.
A balzsamot csak én használom/használtam, egy évnyi adag van ebben a 250 ml-es flakonban. A hajpakolás 150 ml, január közepe óta használom, a fotón látszik, mennyi fogyott belőle. A szérum (75 ml) lassan egy éve megvan, de kb. egyharmada még a flakonban várakozik.
Az árak (beszerzési ár): sampon 2.300,-, balzsam 2.300,-, hajpakolás 3.000,-, szérum 4.000,- Ft.

+ megjegyzés: A szilikonmentes láz rám is hatott, vettem is Alverde sárgabarackos, szilikonmentes sampont és balzsamot. Négyszeri használat után feladtam. Soha többet!
+ poén: Közben kiderült, hogy a Satinique samponban sincs szilikon. :))

Összességében véve a samponommal tökéletesen meg vagyok elégedve, nem akarok váltani másra. A hajpakolásnál kicsit kacsintgatok másfelé, ugyanis tegnap megérkezett a makadámia vaj, amit majd a hétvégén fogok kipróbálni hajpakolásként. :) Beszámoló is lesz róla...

Nálatok működik a szilikonmentes sampon? Ti is megtaláltátok az ideális sampont/balzsamot, vagy még keresgéltek? 
Monic

11 megjegyzés:

Zitu írta...

Miért adtad fel a szilikonos próbálkozást?Most tervezem,hogy belevágok én is ebbe a szilikonmentességbe,már annyi sampont+balzsamot nézegettem,csomó tesztet elolvastam csak még dönteni nem tudtam...

pipacs írta...

Na most én is jót mosolyogtam. :D Tegnap megnéztem a jól bevált piros Baleámat, és abban sincs szilikon. :D:D Jó kis termékek lehetnek, viszont nekem a hajammal tényleg semmi gond így a piros Balea termékcsalád (sampon, balzsam) minden igényemet kielégíti. :) Az ultra sensitive sampont meg most egy ideig hanyagolni fogom, egyébként annyira natúr, hogy agyalok azon, hogy Marci fürdetéséhez fogom bevetni. :D

Anett írta...

Én még nem próbáltam szilikonmentes sampont mert a Head&shoulder-el teljesen meg vagyok elégedve és a Gliss Kur ápoló spray-e is tetszik, ezek vannak most otthon, De ha elfogynak teszek egy próbát szilikonmentes téren :)

dyna írta...

Én még szeptemberben kaptam ajiba egy bio sampont a kineziológusomtól, akkor még sehol sem hallottam a szilikonmentes lázról. NEm volt olyan túl babzós elsőre meg fura gyógynövényes volt az illata, de megszerettem. Aztán persze nemrég rájöttem, h juhé, persze, h ez is mindenféle kaki anyagtól mentes.
Egy ideje Dr. Chan Hair revall sampont használok, a hajhullás elleni tablettájuk hatását fokozván (őőő, még nem érzéketem változást, de pár hét után abba is hagytam, most kezdtem újra pár napja), de ez is nagyon jó sampon. Ráadásul 400 mili és a Müllerben 1500. (Én modnjuk a Herbaházba vettem icipicit olcsóbban, de a Müller nincs anynira eldugva)
A pasinak (régen) problémás (volt mindig) a fejbőre. 4 éve mindig korpásodás és zsírosodás elleni sampont kellett neki venni, de attól is korpásodott meg kivörösödött több helyűtt a fejbőre. Aztán most ő is rákapott a dr. Chan-es samponomra (közölte, h jó sampont vettem, tetszik neki:)), sokkal jobban "viselkedik" a fejbőre is, és a haja sem korpásodik.

Én olyan 4-5 hete minden héten egyszer ricinusolaj+olíva olajos pakolást is felteszek (mármint a két olaj keverékét felkenegetem a hajtövemhez, aztán egy zacskót húzok a fejemre (mert SEHOL se kaptam fürdős sitykát, nem is értem, hova tűntek az ilyen darabok, se rossmannban, se dmben), rajta hagyom min. másfél órát aztán jön a hajmosás)) és változatlanul én is hetente 1x mosok hajat. Pár éve szoktam vissza rá, h felesleges 3-4 naponta mosni, tény, h annyi előnyöm van, h hosszú a hajam, így az 5-7. napon már garantáltan copfba fogom (mely ápol és eltakar:)), de a hajmosás utáni 4. apon még tök jól nézki, nem lucskos. Szerintem ez a samponnak is köszönhető.
Balzsamként vagy 5-6 éve a bjuti blogokon most terjedő Kallos-os Frutta pakolást használom (mely szerintem biztosan nem csupa jóösszetevős, úgyhogy majd meg is kérdezem Anikát, h van-e benne szerinte mumus anyag, ha van, akkor a mostani bödön végén átváltok Alterrásra vagy akár a Dr. Chane-sre, mert most jut eszembe, asszem balzsam is van ebben a családban, vagy valami hasonló szilikonmentes cuccra).

Névtelen írta...

Zuhanysapkat 100ftosban,kinaiban kapsz,én is ott veszem.Van a ,,bizsus,, Zennernek is,néha van a displayen.

Monic írta...

Zitu: A szilikonmentes Alverde azért nem jött be, mert hajmosás után már a második napon úgy néztem ki, mintha egy hete nem lett volna megmosva a hajam: összeállt, tapintásra is valami borzalom volt! Négyszer próbáltam, semmi javulást nem tapasztaltam, többet ezzel nem kísérletezek. Egyébként érdekes, mert Nikinek teljesen bevált. :)
pipacs: Ugye, mik vannak? ;D
dyna: Köszi a hosszú kommentet, tanulságos volt. Örülök, hogy megtaláltad a Neked megfelelő hajápolási termékeket :) Hajpakolás terén fogok egy kicsit kalandozni, még kezdeti fázisban van a projekt, amint van valami konkrét, tudni fogtok róla ;)

Ágihanna - Szelencetitkok írta...

Én ma jártam a Kallos egyik mintaboltjában, és ott vettem "Volumennövelő" krémsampont, illetve hajszerkeezt-újjáépítő hajpakoló krémet. Nagyon kíváncsi vagyok már mindkettőre, alig várom, hogy kipróbálhassam :]

Monic írta...

Szia N! Kérlek, ha van kedved, számolj be a tapasztalataidról :)

Ágihanna - Szelencetitkok írta...

Mindenképpen írok majd a tapasztalataimról. Holnap lesz az első 'randink' a samponnal és a balzsammal, már nagyon izgulok :]]]

Unknown írta...

Lesz még hajas poszt? Kép a hajadról?:))

Monic írta...

Kedves Juta, jelenleg hajformázókat tesztelek, ezekről hamarosan lesz poszt. Fotó a hajamról pedig leghamarabb a hétvégén, mert csak pénteken jutok el fodrászhoz, a hajam állapota most nem publikus :D