2012. március 17.

Könyv - George R. R. Martin: Tűz és jég dala sorozat

Az eddig magyarul megjelent részek: Trónok Harca, Királyok csatája, Kardok vihara, Varjak lakomája.
Először a filmsorozatot (HBO) láttam, tátott szájjal tapadtam a képernyőre és hétről-hétre ki kellett bírnom a várakozást, hogy mi lesz a következő részben. :D
Aztán nekifogtam a monumentális könyveknek (tényleg azok, min. 900 oldal/darab!), mert a kíváncsiságom űzött tovább: hogyan folytatódik a szereplők sorsa...?
Azt mondják, Martin fantasyt írt. No, én azt nem nagyon szeretem, de ezek a történetek levettek a lábamról. Inkább monumentális történelmi kalandregénynek nevezném a sötét középkorból, a fantasy rész mindössze a sárkányok, mágusok, mitologikus lények létezésében nyilvánul meg. Egy tökéletesen felépített világ precízen megrajzolt karakterekkel, valós emberi jellemzőkkel, itt nincs csak jó és csak rossz. Minden szereplő életében vannak olyan döntések, amikor a becsület vagy a szeretet között kell választania és bizony gyakran a becsület győz. Ez a hősök tragédiája. 
Fantasztikus párbeszédek, cselszövés, misztérium, árulás, véres csaták, hódítás, hatalomvágy, megszállottság, szerelem, bujaság, kapzsiság. 
Nem sajnálom, hogy a filmet láttam először, rendkívül pontosan követi a könyvet és így könnyebb volt fejben tartani, melyik szereplő kinek a kicsodája :) Zseniálisak a színészek is, a kedvencem - mind a könyvben, mind a filmben - az Ördögfióka. 
Néhány jó tanács, ha belevágsz az olvasásba (filmnézésbe): ne szeress meg senkit, ne bízz senkiben és közeleg a tél...
Ízelítőül: a főcím. 
Zseniális mind a képi világ, mind a zene.
Első évad trailer.
És...
Április 1-től jön a folytatás! :D Már alig várom!

Ismeritek ezeket a könyveket? Láttátok a sorozatot? Kíváncsiak vagytok rá?
Monic



Nincsenek megjegyzések: