2012. március 28.

Teszt - Szemhéjfilcek

Szemhéjfilcek - miért is érdemes beszerezni belőlük legalább egyet? Mert akik még csak most ismerkednek a tusvonallal, azoknak szerintem ezzel lehet a legegyszerűbben szép vonalakat rajzolni. A profibbaknak pedig időhiány esetén jöhet jól egy ilyen filc: pikk-pakk meghúzható a tusvonal. Nem kell hozzá külön ecset, gyorsan szárad és tartós.... elvileg.
Ötféle szemhéjfilcet teszteltem az elmúlt kb. két hónapban, de igazából csupán egy! kapott tőlem maximális pontszámot. Igényes vagyok ilyen téren, mert a halálom, ha a szempillaspirál, szemceruza vagy épp a szemhéjtus a felső szemhéjamon köt ki, ill. szanaszét mászik a szemem körül. A pandamacis szétfolyt smink egyébként sem szép látvány, kortól függetlenül, sőt! :)
Az öt tesztelt termék (mindegyikből feketét vettem), alulról felfelé:
Catrice Eye Liner Pen
NYX Super Skinny Eye Marker
Artdeco Long Lasting Liquid Liner
Essence 100% Splash-proof Eyeliner Pen
Avon Extra Lasting szemhéjfilc
 
 
Catrice, NYX, Artdeco, Essence, Avon

Csomagolás, tartósság, pigmentáltság és a felvitel könnyűsége, pontossága alapján értékeltem.  
Az első szempont, vagyis a csomagolás terén nálam az Artdeco győzött: nagyon kellemes, letisztult forma, meglepően "súlyos" tubus, a legtöbb festéket tartalmazza (1,5 ml) és a hegye is tökéletes. Az Avonnál érdekesség, hogy előbb fel kell rázni a tubust, különben csak valami híg lé jön ki belőle. (Bevallom, először azt hittem, selejtes terméket kaptam, aztán jöttem rá a titokra :))
A felvitel könnyűsége alapján a NYX és az Essence vetekszik ez első helyért: mindkettőnek nagyon finom hegye van, extrém vékony vonalat is lehet velük húzni, de természetesen drámai hatás is elérhető. A NYX Super Skinny-t épp a cérnavékony vonalrajzolásért vettem meg.
Pigmentáltság terén egyértelműen az Artdeco nyert. Ilyen mély, bársonyos feketét én még nem láttam, gyönyörű! A legrosszabbul teljesítő a Catrice, inkább szürke, mint fekete a belőle kijövő festék. A NYX sem a legmeggyőzőbb feketét gyártotta le, az Essence és az Avon viszont teljesen "normális" fekete színt produkál.
És végül a leglényegesebb - legalábbis nekem - a tartósság. Hát itt a mezőny 4 tagja elhullott. 
Legjobban az Artdecot sajnálom, mert a színe elképesztő! De 2-3 óra után a fekete csík megjelenik a felső szemhéjamon :( Próbáltam alapozóval, anélkül, kicsit lepúderezve, sajnos semmilyen módszerrel nem lehet tartósabbá varázsolni. Ráadásul ha véletlenül hozzáértem a szememhez, úgy el tudtam kenni a vonalat, hogy jó tíz percbe telt, mire "kimosakodtam" a fekete festékből. Én még a MOL pontgyűjtő akciója keretében jutottam hozzá, ezt és a szemhéjpúder alapozót vettem meg 2.490,- Ft-ért + (már nem emlékszem, mennyi) pontokért. Teljes áron 4 ezer forint körül van, azt hiszem. Sajnos nem éri meg, nálam nem működik :(
A Catrice, a NYX és az Avon közel egyenlően teljesít: 4-5 óra után ezek is nyomot hagytak a szemem körül. 
A győztes az Essence 100% Splash-proof Eyeliner Pen-je! Golyóálló! :D Ezt reggel felteszem, estig meg sem moccan. Összességében véve jól pigmentált, szépen lehet vele vonalat húzni, vékonyat is, vastagabbat is, a csomagolása olyan "essence-szes", de nekem a tartalom most fontosabb volt, mint a dizájn. Ezt újraveszem, ha elfogy, mert az ára sem horribilis: 800 forint körül volt, ha jól emlékszem. Azt, hogy meddig bírja beszáradás nélkül, nem tudom megmondani, egy hónapja használom, egyelőre nincs baja.

Ui: Az Artdeco filcet nagyon szívesen odaajándékozom valakinek, aki tesztelné még és írna róla véleményt. Az első jelentkezőnek postázom. Ha szegedi vagy, személyesen is át tudom adni :) 

Használtok szemhéjfilcet? Nektek melyik márka vált be a legjobban?
Monic

9 megjegyzés:

paphu írta...

Szemhéjalappal próbáltad az artdecot ? mac paint pot például.
Azzal biztos nem mászna el egyik sem :)

Monika írta...

Én szívesen tesztelném. Olyan jó sötét feketének tűnik :)

Névtelen írta...

Ó de kár érte, annyira szép a színe. Az essence-t viszont tuti kipróbálom, tetszik a vékony hegye.

Monika írta...

Amúgy én astort használtam (lok), de az nem annyira intenzív fekete.

dyna írta...

Abszolút kezdő tusosként a tusecset (essence) és essence zselés tus kombóját próbáltam ki elősör (na jó, évekkel ezelőtt még barátnőm hagyományos tusával húztam 1-2 rémes vonalat, amit nyomban le is mostam:)), nekem ez tökéletesen bevált. A festék szintén lerobbanthatatlan, tökéletes. Ráadásul a lila és a zöld is szép élénk.

Viszont most picit elhittem neked, h ezzel is lehet jó vonalat húzni, ha egyszer szembejön egy ilyen, lehet, h érdemes lenne lecsapni rá... :)

Monic írta...

paphu, természetesen próbáltam szemhéjalappal, 4 félével, köztük MAC paint pottal is, de nem működött :(
dyna, az essence zselés tusát még nem próbáltam, de sok jót olvastam már róla; a szemhéjtus (essence) is bombabiztos, ezt is tudom ajánlani :)

Thündérke írta...

Nekem így a kezeden az artdeco tetszik a legjobban :$

Monic írta...

Monika, kérek egy lakcímet, hogy postázni tudjam az Artdeco szemhéjfilcet. Egy vendégposztban pedig itt nálam beszámolhatsz a Te tapasztalataidról :)

Monika írta...

Köszi :) írok mail-t a monic0810@gmail.com-ra.