2012. március 31.

Film - Az éhezők viadala

A könyvtrilógiáról már írtam korábban itt, most a filmről szeretnék beszámolni. Nem tudom, hogy nekem voltak-e túl nagy elvárásaim vagy kár volt a könyvet előzetesen elolvasni, mindenesetre valahogy másra számítottam. Nem rossz a film, csak tudjátok, olyan érzés, mintha hiányozna még valami... valami plusz, ami maradandó élménnyé teszi. Így - nekem - egyszer nézős maradt és inkább a könyvet venném elő újra.
A Katniss szerepét játszó lány, Jennifer Lawrence tökéletes választás volt, épp úgy, mint Woody Harrelson, aki Haymitch-et alakítja. (Kár, hogy kevés jelenetben tűnik fel.) Snow elnököt Donald Sutherland formálja meg. A két fiút (Peeta és Gale) játszó színész annyira nem kápráztatott el a játékával, nem mindig hittem el, hogy ők most épp szenvednek, szeretnek vagy csalódottak. 
Érdekes a kontraszt a körzetek és a főváros között: az előbbiekben minden szürke és nyomorúságos, még zene sem szól, az utóbbi viszont tele van színnel és hanggal. Ilyen szempontból tetszett a film, mert nagyon jól ábrázolja a két világot, irritálóan harsány az egyik, elborzasztóan elnyomott és szegény a másik. 
A történetet nem mesélem el, egyrészt nem akarok spoilerezni, másrészt nagyjából követi a film a könyv menetét. Sajnos kimaradt néhány - nekem - jelentős rész, pl. ha nem olvastam volna a könyvet, nem értettem volna Katniss visszaemlékezését arra a napra, amikor Peeta kenyeret dob neki. A társadalomkritikai részből sem maradt sok a filmben, pedig ez szerintem jelentős szál a történetben. 
A látványelemek szerencsére nincsenek túldigitalizálva, teljesen hihető a környezet, nem tűnik mesterkéltnek. Gondolom, lesz folytatás és akkor a fenti apró hiányosságok is eltűnnek. Összességében véve ajánlom a film megnézését, kellemes kikapcsolódás, egy kis izgalom, csipetnyi romantika, elgondolkodtató utópia.

Láttátok már? Szeretitek az ilyen jellegű filmeket?

Monic

5 megjegyzés:

AA-dmin írta...

Ma szeretném megnézni...végre. Barátaim közül sokaknak nem tetszett, de mivel én alapból szeretem az ilyen típusú filmeket, így már várom.

Makeupcakes írta...

Ma neztuk meg,nagyon tetszett,bar engem a Battle royale-ra emlekeztet.A HG-t nem olvastam,de eleg durva a sztori,es sajnos egyaltalan nem utopisztikus...

Anett írta...

Nem olvastam és nem is láttam ezt a történetet, de mivel mostanában már annyi helyről hallottam róla így tuti meg fogom nézni :)

dyna írta...

Bő 1 hete láttam, nem tudtam, h milyen lesz, mert kimaardtam a könyvhöz kapcsolódó lázból.
Nekem tetszett, bár nem volt extra óriás film, de gyorsan vége lett és jól szórakoztam.
A velem lévő két pasi persze a végén közölte, h túl sok volt a felesleges nyál (vagyis a romi szál), igaz ők se olvasták a könyvet meg semmi, csak nagy filmguruk.

Megértelek Monic, én nem is szeretem az olyan könyv adaptációkat megnézni filmen, melyek nyomtatott formában nagyon tetszettek, mert úgyis csalódás lesz.
Amúgy meg mindenki szerint Battleroyal 2., csöpögős verzióban.

Monic írta...

dyna, nálam a Trónok harca a kivétel: ott a film és a könyv egyaránt fantasztikus, s bár először láttam a sorozatot, a könyvet mégis ugyanúgy végigizgultam :) Lehet, hogy az nem mindegy, ki a rendező, hogyan nyúl egy könyvhöz...? A két pasinak üzenem, hogy a könyvben sokkal több volt a "nyálas rész" :D A film ilyen téren roppant szűziesre sikerült :)
A Battle royal most már biztosan felkerül az olvasólistámra, az utóbbi néhány napban rengetegen emlegették.