2012. március 1.

Könyv - Suzanne Collins: Az éhezők viadala trilógia



"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. 

A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal – számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel."



Sokáig halogattam ezt a sorozatot, majdnem egy évig rajta volt az e-book olvasómon az első két rész, rengeteg pozitív kritikát olvastam, melyek agyondicsérik a könyveket, épp ezért nem mertem belevágni: nem szeretek csalódni. Egyébként is kinőttem már az ifjúsági regényekből - gondoltam. Aztán tavaly év vége felé, egy péntek este elkezdtem... és olvastam és olvastam és olvastam... vasárnap hajnali fél 1-re be is fejeztem az első részét (közben utáltam, hogy mosnom-főznöm-takarítanom is kell :)). Pandamaci szemekkel csodálkoztam rá az írónő keltette világra, mely úgy beszippantott, hogy levegőt is alig kaptam. Elsodort a történet, a szereplők, a helyszínek, a kegyetlenség, a szeretet; a pörgős sztori adrenalinként zúgott végig az idegszálaimon. Szóval jó könyv ez! Nagyon!
A folytatások sem okoztak csalódást, végig marad a feszültség és a fordulatos történetvezetés. Kiváltott belőlem dühöt, értetlenséget, meglepődést, szomorúságot, meghatódást egyaránt. 
A történet kerek egész, minden cselekményszál lezárt, mégis hiányzik az Éhezők viadala...
Ajánlom mindenkinek, aki egy kis izgalomra vágyik, nem fog csalódni. :)

Március 22-től a mozikban is izgulhatunk! :)

Olvastátok már? Tetszett? Megnézitek a filmet?
Monic

Nincsenek megjegyzések: